Gå til hovedindhold

Ceres Stuen

Demensafsnittet er beliggende i stue-etagen i et beskyttet miljø med overskuelige rammer

  • Læs op

Indhold

    Pleje og omsorg

    Som ny beboer får du tilknyttet to kontaktpersoner, en dagvagt og en aftenvagt. Kontaktpersonerne sikrer en nær forbindelse til dig som beboer og til dine pårørende.

    Det er stort set det samme antal personale, du vil møde i dagvagt som i aftenvagt.  Hensigten er, at vi kan varetage dine aktuelle behov, ønsker og kunnen, så du kan have en tryg og værdifuld hverdag.

    I afdelingen leves et liv, der i videst mulig omfang svarer til en dagligdag i et hjem.

     

    Vi har 16 to-værelses lejligheder med eget stort badeværelse og et mindre tekøkken - ikke to lejligheder er ens.

    Demensafsnittet er beliggende i stue-etagen i et beskyttet miljø med overskuelige rammer. Det er opdelt i to enheder med otte lejligheder i hver.
    Til hver enhed er der fælles køkken, bryggers med vaskefaciliteter og opholdsstue. Vi har en dejlig gårdhave og et orangeri, som vi benytter som ramme til at skabe aktiviteter og hygge for og med beboerne. Vi har  fået bygget 2 markedsboder, som fremover vil indgå vores aktiviteter med beboerne, og vi pynter dem selvfølgelig op alt efter årstid/højtid.

    Demensafdelingen er placeret i E-bygningen på Ceres Centret.

    Lejlighederne udlejes af Boligselskabet AAB.

    Ved indflytning får du udleveret en velkomstfolder med praktiske informationer.

    Ydelser:

    • Tilknyttet fodterapeut
    • Tilknyttet tandlæge
    • Tilknyttet frisør
    • Vask af sengetøj

     

    Fællesarealer:

    • Fælles dyr
    • Træningsfaciliteter
    • Gårdhave/grønne områder

    Aktiviteterne foregår på dine præmisser og ud fra dine ønsker og behov. Målet er, at du får en meningsfuld og anderledes hverdag med livskvalitet og følelse af medindflydelse.

    Eksempler på aktiviteter:

    • Sjov motion
    • Sang og brætspil
    • Reminiscens ( vi forsøger at fremkalde minder)
    • Filmklub
    • Gå- og busture i det fri


    Hvornår foregår aktiviteterne?

    Primært om formiddagen og eftermiddagen.  Der er også aktiviteter om aftenen eller i weekender ved større arrangementer.

    Vil du høre mere om aktiviteterne?
    Kontakt
    Aktivitetsmedarbejder
    Telefon: 40 32 98 39

    Der er altid plads og tid til en snak med pårørende både hos personale eller hos mig på kontoret. Som pårørende kan du kontakte mig på telefon 40 24 92 28 eller 25 59 81 34

    Vi holder indflytningssamtale efter 1-2 måneder og i samråd med pårørendes ønsker og behov. Desuden holder vi dialogmøder et par gange årligt.

    Tilsyn

    Horsens Kommune skal føre tilsyn på plejecentre.

    Du kan læse mere om kommunens tilsynspolitik samt tilsyn på plejecentre lige her.

    Se oversigt over smiley-ordning og kontrolrapporter hos Fødevarestyrelsen.dk